Vândut de carturesti.ro
Persoanele cu cerinte/nevoi speciale se bazeaza in parcursul lor existential pe diferite tipuri de suport ce le faciliteaza autonomia personala, educatia, profesionalizarea, calitatea vietii si, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea sociala. Autorii acestui volum ne ofera o serie de solutii bazate pe evaluarea holistica a nevoilor lor si furnizarea integrata a serviciilor de terapie, recuperare si reabilitare in plan social si profesional, fara a ignora formarea unor specialisti in domeniul incluziunii si extinderea programelor de supraspecializare pentru cadrele didactice ori dezvoltarea programelor de sprijin in procesul de tranzitie spre o viata normala al persoanelor cu dizabilitati. Volumul reuneste materiale bazate pe dovezi stiintifice privind modalitati practice de abordare a incluziunii pe patru mari paliere: eficacitatea programelor implementate la noi, reabilitare, interventii complementare si interventii bazate pe tehnologie. Sunt prezentate metode de integrare educationala si sociala de la nivel prescolar pana la nivel universitar, materiale auxiliare ce pot fi folosite ca instrumente de lucru, dar si strategii de incluziune psihosociala ori analize detaliate ale celor mai noi interventii bionice. Un volum necesar, care completeaza pregatirea specialistilor in domeniu si vine in ajutorul familiilor persoanelor cu cerinte/nevoi speciale.Stimularea comunicarii functionale la copiii cu tulburari de neurodezvoltare • Strategii de interventie in ADHD aplicabile acasa si la scoala • „Dislexia ascunsa”: cerinte educative speciale ale copiilor supradotati cu tulburari de invatare • Strategii pentru reducerea anxietatii copiilor cu TSA fata de interventiile medicale • Interventiile bionice si tehnologiile asistive in compensarea si recuperarea functionala a persoanelor cu dizabilitati • Rolul competitiilor sportive in incluziunea psihosociala a persoanelor cu dizabilitatiAlois GHERGUT, profesor habilitat la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi, director al Departamentului de Stiinte ale Educatiei, conducator de doctorat si coordonator al programului de masterat Diagnoza si interventie la 15 persoane cu cerinte speciale. A publicat peste 20 de volume si aproximativ 200 de articole de specialitate referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale, educatia incluziva, evaluarea, interventia si designul programelor de terapie si recuperare ale persoanelor cu cerinte speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogica s.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educatia incluziva si pedagogia diversitatii (2016), Educatia speciala. Ghid metodologic (coord., 2016), Managementul institutiilor si serviciilor pentru persoane cu cerinte speciale (2018), Educatia incluziva. Ghid metodologic (in colab., 2019), Cuvantul si conditia umana. Reflectii, proiectii si regasiri (2019), Psihopedagogie speciala. Fundamente teoretice si perspective practice (2023).Adrian ROSAN, profesor, director al Departamentului de Psihopedagogie Speciala, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Babes‑Bolyai”, Cluj‑Napoca. Licentiat in psihopedagogie speciala si psihologie. Psiholog cu drept de libera practica in psihopedagogie speciala, psihologie clinica si psihoterapie, supervizor in psihopedagogie speciala. Membru in conducerea Colegiului Psihologilor din Romania si in cea a Asociatiei Psihologilor din Romania. A fost visiting researcher (2011) la Universitatea din New Orleans, SUA. Coordoneaza impreuna cu Carmen David Laboratorul de Cercetari Interdisciplinare a Diferentelor Individuale in Invatare (Learn‑id; http://learnid.centre.ubbcluj.ro). Este autor, coautor si coordonator de carti, capitole si articole stiintifice in domeniul psihopedagogiei speciale si al psihologiei. In calitate de...
Preț:
Vânzător: Carturesti.ro
Brand: Polirom